Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky
RIVET s.r.o. so sídlom: Žabinská 18, 911 05 Trenčín, IČO: 36 319 431, DIČ: 2020178567, IČ DPH: SK2020178567, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 12773/R

Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy medzi Zmluvnými stranami Kúpnej zmluvy, kde na jednej strane je Predávajúci RIVET s.r.o.,so sídlom Žabinská 18, 911 05 Trenčín, IČO: 36 319 431, DIČ: 2020178567, IČ DPH: SK2020178567, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 12773/R (ďalej len „Predávajúci“) a na strane druhej je Kupujúci, ktorý môže byť aj Spotrebiteľom (ďalej len „Kupujúci“), podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene sa doplnení niektorých zákonov (ďalej aj len ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a podľa ustanovení zákona číslo 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“).

Predávajúci si vyhradzuje právo priebežne meniť tieto Všeobecné obchodné podmienky.

Článok I.

Úvodné ustanovenia

  1. Všeobecné obchodné podmienky Predávajúceho uvedené ďalej tvoria neoddeliteľnú súčasť Kúpnej zmluvy uzatváranej medzi Predávajúcim a Kupujúcim (ďalej aj len ako „VOP“) a sú záväzné pre všetkých Kupujúcich, ktorí s Predávajúcim uzatvárajú Kúpnu zmluvu.
  1. Nižšie uvedený text predstavuje podmienky uzatvárania Kúpnych zmlúv, vrátane zásielkového predaja Internetového obchodu www.simaf.sk a sú záväzné pre Predávajúceho a Kupujúcich.
  1. Zásielkový predaj vykonáva obchodná spoločnosť RIVET s.r.o.,so sídlom Žabinská 18, 911 05 Trenčín, IČO: 36 319 431, DIČ: 2020178567, IČ DPH: SK2020178567, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 12773/R.
  1. Všetky informácie ohľadom zásielkového predaja a Internetového obchodu možno získať na e-mailovej adrese:  info@simaf.sk a tel. č. +421 32 6522442 od pondelka do piatka 8.00 – 16.00 hod. 
  1. Predávajúci sa Kúpnou zmluvou zaväzuje dodať Kupujúcemu Tovar za podmienok dojednaných v Kúpnej zmluve a týchto VOP a Kupujúci sa zaväzuje Tovar prevziať a zaplatiť zaň Predávajúcemu Kúpnu cenu.
  1. Právny vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorí uzatvorili Kúpnu zmluvu, sa riadi Kúpnou zmluvou, týmito VOP, Reklamačným poriadkom a pokiaľ nie je Kúpnou zmluvou alebo VOP ustanovené inak, aj všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky. Osobitná písomná dohoda medzi Predávajúcim a Kupujúcim má prednosť pred VOP, Reklamačným poriadkom a aj pred Kúpnou zmluvou. Pokiaľ sa ustanovenia Kúpnej zmluvy dostanú do rozporu s ustanoveniami VOP alebo Reklamačným poriadkom, rozhodujúce sú ustanovenia Kúpnej zmluvy.
  1. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť tieto VOP. Takáto zmena nemá vplyv na Kúpne zmluvy uzatvorené pred jej vykonaním, a na tieto sa ďalej vzťahujú VOP platné pred takouto zmenou. Zmena VOP vykonaná Predávajúcim sa stáva platnou a záväznou pre Kupujúcich okamihom zverejnenia zmeneného znenia VOP na webovej stránke Internetového obchodu.

Článok II.

Vymedzenie pojmov

Pre účely týchto VOP majú pojmy uvedené v týchto VOP nasledujúci význam:

  1. Zmluvné strany: Predávajúci a Kupujúci
  1. Obchodník / Predávajúci:

RIVET s.r.o.

so sídlom : Žabinská 18, 911 05 Trenčín

IČO : 36 319 431

DIČ : 2020178567

IČ DPH : SK2020178567

zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín

oddiel Sro, vložka č. 12773/R

tel.č.: +421 32 6522442

email: info@simaf.sk

Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín   
Odbor výkonu dozoru 
tel. č.: 032/640 01 09, email: tn@soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

  1. Kupujúci: fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom Internetového obchodu alebo aj iným spôsobom uzatvorí Kúpnu zmluvu s Predávajúcim, ktorej predmetom je dodávka ním vybraného Tovaru. Kupujúci môže byť Spotrebiteľom alebo Podnikateľom.
  1. Podnikateľ: Podnikateľom sa rozumie: osoba zapísaná v obchodnom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov; osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu. Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP a Reklamačnom poriadku pre Podnikateľov. Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim, ktorý je Podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP, Reklamačným poriadkom, ani Kúpnou zmluvou sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi.
  1. Spotrebiteľ: je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Právne vzťahy Predávajúceho so Spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
  1. Internetový obchod: je webový server na adrese www.simaf.sk, prostredníctvom ktorého Predávajúci ponúka a predáva Tovar.
  1. Spotrebiteľská kúpna zmluva: Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzavretá medzi predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, vody, plynu alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií kupujúceho.
  1. Kúpna zmluva: Kúpna/Spotrebiteľská kúpna zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom Internetového obchodu, ako aj kúpna/ spotrebiteľská kúpna zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom emailovej alebo telefonickej komunikácie a v prípade, ak ide o Kupujúceho Podnikateľa aj zmluva uzatvorená iným spôsobom (napr. ústne), ktorej predmetom je dodanie Kupujúcim vybraného Tovaru za Kúpnu cenu. Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku. Kúpna zmluva (vrátane týchto VOP), jej vznik, platnosť a následky neplatnosti, a všetky záväzky vyplývajúce z Kúpnej zmluvy sa spravujú Slovenským právnym poriadkom. Zmluvné strany výslovne vylučujú pre prípad Kúpnej zmluvy aplikáciu Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe Tovaru (Viedenský dohovor). Právomoc na rozhodovanie sporov, ktoré vzniknú alebo môžu vzniknúť z právnych vzťahov založených Kúpnou zmluvou (vrátane týchto VOP), majú všeobecné súdy Slovenskej republiky.
  1. Úplná objednávka: najmä:

a) objednávka vykonaná prostredníctvom emailovej alebo telefonickej komunikácie, ktorá obsahuje všetky nasledovné údaje:

  • nezameniteľné vymedzenie Tovaru, najmä podľa jeho označenia v Internetovom obchode a jeho množstva,
  • spôsob doručenia,
  • spôsob platby,
  • určenie emailovej adresy Kupujúceho (pokiaľ je objednávka vykonaná emailom, považuje sa za emailovú adresu Kupujúceho emailová adresa, z ktorej objednávku Kupujúci odoslal, pokiaľ Kupujúci výslovne neuvedie inak),
  • miesto dodania, alebo

b) objednávka vykonaná cez Internetový obchod po splnení všetkých tam stanovených podmienok.

  1. Ponuka: všetky spoločne a tiež aj samostatne akákoľvek z hnuteľných vecí, či iný produkt, ktoré sú Predávajúcim ponúkané na predaj, najmä v Internetovom obchode.
  1. Tovar: ten z produktov tvoriacich Ponuku, ktorý bol Kupujúcim vybraný z Ponuky, a ktorý Kupujúci kupuje od Predávajúceho na základe Kúpnej zmluvy.
  1. Kúpna cena: peňažná čiastka vyjadrená v mene EUR, ktorá je odplatou Kupujúceho Predávajúcemu za predaj Tovaru. Kúpna cena uvedená v Internetovom obchode pri Tovare je konečná, pokiaľ v Internetovom obchode nie je výslovne uvedené inak. Kúpna cena nezahŕňa cenu za prepravu Tovaru Kupujúcemu, ktorá je uvedená v Internetovom obchode samostatne pri realizácii každej objednávky.
  1. Miesto dodania: miesto, ktoré Kupujúci označí pri uzatváraní Kúpnej zmluvy ako miesto, na ktoré má byť Predávajúcim doručený Tovar. Miesto dodania je špecifikované aspoň nasledujúcimi údajmi: názov obce, názov územného správneho celku (okres a kraj), názov ulice, súpisné a orientačné číslo, štát. Predávajúci dodáva Tovar prostredníctvom Internetového obchodu iba na území Slovenskej republiky a nemá povinnosť dodať Tovar na iné miesto, ako je Miesto dodania.
  1. Doručovateľ: tretia osoba, ktorá je v zmluvnom vzťahu s Predávajúcim a zabezpečuje prepravu Tovaru pre Kupujúceho do Miesta dodania.

Článok III.

Uzatvorenie Kúpnej zmluvy

  1. Návrhom na uzavretie Kúpnej zmluvy prostredníctvom Internetového obchodu je umiestnenie ponúkaného Tovaru Predávajúcim na webovej stránke Internetového obchodu. Kúpna zmluva vzniká vykonaním objednávky Kupujúcim a  následným prijatím objednávky Predávajúcim. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov.
  1. Za účelom realizácie nákupu v Internetovom obchode je nevyhnutné, aby Kupujúci navštívil webovú stránku Internetového obchodu, založil si účet a vykonal registráciu alebo aspoň zadal Predávajúcim požadované údaje, vybral Tovar z Ponuky pomocou jednotlivých úkonov znázorňovaných na obrazovke a potvrdil objednávku.
  1. Za účelom realizácie nákupu prostredníctvom emailovej alebo telefonickej komunikácie je nevyhnutné, aby Kupujúci kontaktoval Predávajúceho prostredníctvom kontaktných údajov zverejnených v Internetovom obchode a v emaile alebo telefonicky presne špecifikoval Tovar z Ponuky Internetového obchodu.
  1. Kupujúci, ktorý zadáva objednávku pre Tovar v Internetovom obchode, je povinný uviesť pravdivé údaje.
  1. Kúpna zmluva uzatvorená prostredníctvom nákupu v Internetovom obchode vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky Kupujúcim. Za záväzné potvrdenie objednávky Kupujúcim sa považuje odoslanie objednávky prostredníctvom objednávkového formulára Internetového obchodu, kliknutím na políčko, ktorým sa objednávka potvrdzuje.
  1. Kliknutie na políčko Internetového obchodu, ktorým Kupujúci potvrdí objednávku, spôsobí vygenerovanie emailu, ktorý bude odoslaný na adresu Kupujúceho uvedenú pri zadaní objednávky. Tento email obsahuje zhrnutie zadanej objednávky a najmä:

a) predmet objednávky a jej číslo,

b) celkovú cenu za objednávaný Tovar,

c) zvolený spôsob úhrady a dodanie,

d) adresu, na ktorú Predávajúci dodá zásielku,

e) dodacia lehota Tovaru.

  1. Predávajúci, po tom ako Kupujúci vykoná objednávku prostredníctvom emailovej alebo telefonickej komunikácie, zašle na email určený Kupujúcim v objednávke, emailovú správu obsahujúcu sumarizáciu tejto objednávky (ďalej aj len ako „Sumarizácia objednávky“), pričom v prípade potreby Kupujúceho ešte pred odoslaním Sumarizácie objednávky vyzve na doplnenie informácií podľa Článku II. ods. 9 týchto VOP tak, aby objednávka bola Úplnou objednávkou a zároveň v tomto emaile (Sumarizácii objednávky) zašle Predávajúci Kupujúcemu i tieto VOP a Reklamačný poriadok a súčasne ho vyzve na potvrdenie, že súhlasí so zaslanou Sumarizáciou objednávky a má záujem o realizáciu objednávky v zmysle zaslanej Sumarizácie objednávky. Kúpna zmluva uzatvorená prostredníctvom emailovej alebo telefonickej komunikácie vzniká na základe v predchádzajúcej vete uvedeného záväzného emailového súhlasu Kupujúceho so Sumarizáciou objednávky.
  2. Predávajúci nie je povinný odoslať Kupujúcemu Tovar pred tým, ako Kupujúci zaplatí Kúpnu cenu (okrem prípadov, kedy sa Kúpna cena platí priamo pri prevzatí Tovaru, a prípadov, ktoré budú vyplývať priamo z podmienok uvedených v Internetovom obchode).
  1. Objednávky realizované prostredníctvom Internetového obchodu alebo emailovej komunikácie je možné zadávať 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Termíny dodávky Tovaru sú uvedené na stránkach Internetového obchodu pre každý Tovar zvlášť.
  1. Zmluvné strany sa dohodli, že prostredníctvom vzájomnej dohody uzatvorenej formou emailových správ je možné zmeniť obsah objednávky (aj potvrdenej), ako aj obsah už uzavretej Kúpnej zmluvy.

Článok IV.

Kúpna cena a platobné podmienky

  1. Kúpna cena Tovaru je v Internetovom obchode uvedená ako cena zmluvná. Kúpna cena je uvedená v mene EUR, aktuálna a platná. Ide o Kúpnu cenu konečnú, tzn. vrátane prípadných daní a poplatkov, ktoré musí Kupujúci pre získanie Tovaru zaplatiť, ak nie je v Internetovom obchode výslovne uvedené inak, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvádzané samostatne, až v rámci tzv. Nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.
  1. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť Predávajúcemu dohodnutú Kúpnu cenu niektorým zo spôsobov uvedených v Internetovom obchode pri príslušnom Tovare, resp. oznámeným Kupujúcemu Predávajúcim. Môže ísť najmä o nasledovné spôsoby:
  1. platba v hotovosti do 5.000 eur pri prevzatí Tovaru na výdajnom mieste,
  2. platba vopred bankovým prevodom,
  3. na dobierku pri doručení Tovaru (hotovosť preberá od Kupujúceho Doručovateľ),
  4. platba na faktúru so splatnosťou.

Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

  1. Prostredníctvom nákupu v Internetovom obchode, resp. uzatvorením Kúpnej zmluvy Kupujúci vyjadruje súhlas s tým, že mu môžu byť faktúry a dobropisy zasielané v písomnej forme spolu s dodávaným Tovarom a tiež vyjadruje svoj súhlas, že mu môžu byť faktúry a dobropisy zasielané v elektronickej podobe (ďalej len „elektronická faktúra“) na e-mailovú adresu v závislosti od praxe Predávajúceho. Elektronickou faktúrou sa na tento účel rozumie elektronický dokument vo formáte PDF, ktorý nemusí byť nevyhnutne, podpísaný elektronickým podpisom predávajúceho podľa osobitného predpisu, pričom elektronická faktúra je plnohodnotnou náhradou faktúry – daňového dokladu v papierovej forme.
  1. Fakturačné údaje Kupujúceho nie je možné meniť spätne po potvrdení objednávky.
  1. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie, ktoré je dôsledkom oneskoreného odoslania dát prostredníctvom platobnej brány PayPal. Predávajúci nezodpovedá za chyby súvisiace s fungovaním integrovaného platobného systému, ak Kupujúci mal možnosť preveriť si správnosť prevedenia platobnej transakcie podľa údajov uvedených v systéme.
  1. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť Kúpnu cenu uvedenú na webovej stránke Internetového obchodu. Zmena Kúpnej ceny Tovaru sa nevzťahuje na Kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou Kúpnej ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu Tovaru.
  1. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť sortiment a ceny Tovaru, ktoré sa nachádzajú v ponuke Internetového obchodu, ako aj vykonávať a odvolávať všetky druhy propagačných aktivít, akcie a výpredaje. Záväzná je cena zadaná Predávajúcim k okamihu zadania objednávky Kupujúcim.
  1. Akékoľvek akcie a výpredaje, ktoré sú súčasťou Internetového obchodu, nemožno spájať so žiadnymi inými akciami uskutočňovanými Predávajúcim. Kupujúci môže využiť len jednu akciu, pokiaľ podmienky akcie výslovne neobsahujú informáciu o možnosti súhrnného využívania niekoľkých akcií. Akciou sa rozumejú všetky predajné podmienky výhodnejšie ako štandardné.
  1. V prípade omeškania sa Kupujúceho so zaplatením Kúpnej ceny vzniká Kupujúcemu, ktorý nie je Spotrebiteľom, povinnosť zaplatiť Predávajúcemu úroky z omeškania vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
  1. Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového Tovaru alebo po dobu časovo určenú.
  1. Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, a to hlavne v prípade, kedy Kupujúci objedná Tovar za cenu zverejnenú omylom, najmä v dôsledku chyby interného informačného systému Predávajúceho. Predávajúci v takom prípade Kupujúceho informuje o takejto skutočnosti.
  1. Predávajúci si vyhradzuje právo vyhlásiť Kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a podobne, alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu. O takomto postupe bude Kupujúci informovaný.

Článok V.

Dodanie Tovaru

  1. Tovary nakúpené prostredníctvom Internetového obchodu sa môžu dodávať výlučne na území Slovenskej republiky.
  1. Kúpnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá Tovar a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu a Kupujúci sa zaväzuje, že Tovar prevezme a zaplatí Predávajúcemu Kúpnu cenu.
  1. Predávajúci si pri Kupujúcom, ktorý nie je Spotrebiteľ vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľ stane vlastníkom až po úplnom zaplatení Kúpnej ceny. V prípade, ak je Kupujúcim Spotrebiteľ, vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Kupujúceho, ktorý je Spotrebiteľ okamihom dodania.
  1. Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovar Kupujúcemu spoločne so všetkými súčasťami, poprípade príslušenstvom, podľa Kúpnej zmluvy. Predávajúci vykonáva dodanie Tovaru Kupujúcemu jedným zo spôsobov uvedených v Internetovom obchode pri danom Tovare, alebo iným spôsobom dojednaným medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
  1. Predávajúci splní povinnosť odovzdať Tovar Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s Tovarom v Mieste dodania a včas mu to oznámi. Ak má Predávajúci Tovar odoslať, v takom prípade sa za odovzdanie Tovaru Kupujúcemu – Podnikateľovi považuje jeho odovzdanie prvému dopravcovi k preprave pre Kupujúceho za predpokladu, že umožní Kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi a za odovzdanie Tovaru Kupujúcemu – Spotrebiteľovi sa považuje jeho odovzdanie dopravcom Kupujúcemu.
  1. Ak si Tovar vyžaduje montáž alebo inštaláciu Predávajúcim, považuje sa za dodaný Kupujúcemu – Spotrebiteľovi až dokončením montáže alebo inštalácie.
  1. Tovar s digitálnymi prvkami sa považuje za dodaný okamihom, keď je Kupujúcemu –Spotrebiteľovi sprístupnený na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo digitálna služba, alebo ak ide o nepretržité dodávanie digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby počas dohodnutej doby, okamihom začatia jeho sprístupňovania Kupujúcemu – Spotrebiteľovi.
  1. Predávajúci odovzdá Kupujúcemu Tovar v dojednanom množstve, akosti a prevedení. Predávajúci Kupujúcemu odovzdá okrem Tovaru i doklady, ktoré sa k nemu vzťahujú.
  1. Ak nie je dojednané, ako má byť Tovar zabalený, Predávajúci Tovar zabalí podľa zvyklostí; ak zvyklostí niet, potom spôsobom potrebným pre uchovanie Tovaru a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará Predávajúci Tovar pre prepravu.
  1. Kupujúci – Podnikateľ týmto vyslovuje súhlas s tým, že mu k zakúpenému Tovaru nemusí byť dodaný návod na jeho používanie v slovenčine.
  1. Kupujúci je povinný Tovar prevziať, ak v týchto VOP nie je výslovne stanovené inak.
  1. Kupujúci je povinný označiť v objednávkovom formulári alebo v objednávke prostredníctvom emailovej alebo telefonickej komunikácie Miesto dodania. Takto stanovené Miesto dodania je možné po uzatvorení Kúpnej zmluvy zmeniť len po dohode s Predávajúcim. Predávajúci zaisťuje odoslanie Tovaru do Miesta dodania a Kupujúci je povinný prevziať Tovar v Mieste dodania. Uvedené neplatí pri osobnom odbere Tovaru Kupujúcim, ak Predávajúci osobný odber Tovaru umožňuje.
  1. Pri prevzatí Tovaru od Doručovateľa je Kupujúci, ktorý je Podnikateľom povinný skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru s tým, že pokiaľ pri kontrole zistí, že obal Tovaru je poškodený alebo zásielka obsahujúca Tovar je inak poškodená alebo zdeformovaná, nesmie zásielku obsahujúcu Tovar prevziať a je povinný s Doručovateľom spísať protokol o odmietnutí prevzatia zásielky s tým, že v ňom uvedie dôvody jej odmietnutia. V prípade, že zásielka nejaví znaky vonkajšieho poškodenia, je Kupujúci povinný v prítomnosti Doručovateľa zásielku otvoriť a vykonať kontrolu Tovaru, najmä preveriť, či Tovar a daňový doklad zodpovedajú objednávke a či je Tovar bez zjavných vád. V prípade akéhokoľvek nesúladu Tovaru, prípadne priložených dokladov s objednávkou je Kupujúci povinný spísať s Doručovateľom o tejto skutočnosti protokol. Kupujúcemu sa odporúča uschovať si kópiu akéhokoľvek protokolu, ktorý spíše s Doručovateľom, a v prípade potreby ju predložiť Predávajúcemu.
  1. Ak odmietne Kupujúci, ktorý je Podnikateľom prevziať zásielku podľa predchádzajúceho odseku, je povinný Predávajúceho ihneď informovať o dôvodoch tohto odmietnutia. Predávajúci je oprávnený dodať Kupujúcemu náhradný Tovar do 30 (tridsiatich) dní odo dňa, kedy Kupujúci oprávnene odmietol prevziať pôvodný Tovar. V prípade, že zásielka obsahujúca Tovar nevykazuje žiadne znaky vonkajšieho poškodenia alebo deformácie a takisto pri kontrole nebol zistený žiadny nesúlad s objednávkou, avšak po prevzatí zásielky Kupujúcim vyjde najavo, že Tovar má vadu, ktorá mohla byť spôsobená pri preprave zásielky, je Kupujúci povinný túto skutočnosť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do troch pracovných dní odo dňa, kedy zásielku prevzal, oznámiť Predávajúcemu, inak sa má za to, že táto vada nevznikla pri preprave, ale až následne.
  1. V prípade, že nesúlad zásielky s objednávkou spočíva v tom, že je dodané menšie množstvo Tovaru, nie je Kupujúci oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky. Predávajúci je v tom prípade povinný dodať Kupujúcemu chýbajúci Tovar bez zbytočného odkladu potom, kedy je mu zo strany Kupujúceho táto vada oznámená. Pokiaľ nie je možné zvyšok Tovaru v primeranej dobe Kupujúcemu dodať alebo Kupujúci o dodanie zvyšku Tovaru nemá záujem, sú Kupujúci aj Predávajúci oprávnení ohľadne časti Predmetu plnenia, ktorá nebola dodaná, od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
  1. V prípade, že Kupujúci – Podnikateľ odmietol prevziať zásielku obsahujúcu Tovar, hoci neexistoval žiadny z dôvodov stanovených v tomto článku VOP, je Predávajúci oprávnený odoslať Tovar Kupujúcemu opätovne s tým, že Kupujúci – Podnikateľ je povinný nahradiť Predávajúcemu všetky náklady, ktoré mu v súvislosti s tým vzniknú, a to pri prevzatí Tovaru.
  1. Doba dodania je určená pre každý Tovar z Ponuky osobitne a je uvedená na webových stránkach Internetového obchodu. Kupujúci má povinnosť oboznámiť sa s termínmi dodania uverejnenými na webových stránkach Internetového obchodu. Predávajúci sa zaväzuje vyvinúť maximálne úsilie na to, aby bol Tovar dodaný Kupujúcemu v stanovenom termíne. Predávajúci nezodpovedá za oneskorené dodanie Tovaru, ktoré nastalo z dôvodov nezávislých na Predávajúcom, najmä z dôvodov oneskorenej dodávky zo strany subdodávateľov, z dôvodov zásahu vyššej moci, prerušenia dodávky elektrickej energie, či internetového pripojenia, poruchy strojov Predávajúceho a pod. V prípade, ak omeškanie Predávajúceho s dodaním Tovaru nastalo z vyššie uvedených dôvodov, má sa za to, že Predávajúci nie je v omeškaní.
  1. Do lehoty na dodanie Tovaru sa započítava iba doba od uzatvorenia Kúpnej zmluvy do okamihu odovzdania Tovaru Kupujúcemu. Tovar je odosielaný iba v pracovných dňoch s tým, že preprava Tovaru Doručovateľom obvykle trvá jeden až tri pracovné dni.
  1. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky Tovaru a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že Kupujúci pri objednávaní nezadal všetky požadované údaje a/alebo zadal nesprávne údaje a/alebo nevyplnil objednávkový formulár správne. Predávajúci tiež nezodpovedá za škodu, ktorá bola spôsobená Kupujúcemu dôsledkom toho, že Kupujúci zabudol svoje prístupové heslo a/alebo prístupové heslo Kupujúceho zneužila tretia osoba bez pričinenia Predávajúceho.
  1. Z dôvodu minimalizácie vzniku škôd a z dôvodu optimalizácie zásobovania si Predávajúci vyhradzuje právo dodať Tovar Kupujúcemu – Podnikateľovi, ktorý si v rámci jednej objednávky, alebo aj v rámci viacerých objednávok uskutočnených v priebehu troch po sebe nasledujúcich dní, pokiaľ Tovar takejto objednávky/objednávok prekročil hodnotu 1.000 Eur, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Predávajúci sa zaväzuje vykonať expedíciu Tovaru bezprostredne po tom, ako obdrží platbu celej kúpnej ceny, maximálne však do jedného pracovného dňa po úhrade kúpnej ceny.

Článok VI.

Prechod nebezpečenstva škody na Tovare a prechod vlastníckeho práva k Tovaru

  1. Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza z Predávajúceho na Kupujúceho v okamihu prevzatia Tovaru Kupujúcim. V prípade, ak Kupujúci v rozpore s Kúpnou zmluvou dodaný Tovar neprevezme, prechádza nebezpečenstvo škody na Tovare na Kupujúceho okamihom, kedy Kupujúci odmietol prevziať Tovar, alebo inak dodaný Tovar neprevzal, hoci na to bol povinný.
  1. V prípade osobného vyzdvihnutia objednávky na prevádzke Predávajúceho, ktorá bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, sa Kupujúci preukáže „identifikačným číslom objednávky“, ktorý Kupujúci obdrží od Predávajúceho formou e-mailu po potvrdení objednávky.

Článok VII.

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy

  1. Predávajúci a Kupujúci sú oprávnení odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípadoch stanovených zákonom, Kúpnou zmluvou, alebo týmito VOP.
  1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak po jej uzatvorení vyjde najavo, že dodanie Tovaru nie je možné, pretože Tovar neexistuje a nie je možné ho získať, alebo dodanie Tovaru je možné len za vyššiu cenu, alebo s vyššími nákladmi Predávajúceho, alebo s inými prekážkami, ktoré túto dodávku výrazne sťažujú, alebo znemožňujú jej realizáciu v lehote stanovenej v Kúpnej zmluve.
  1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj v prípade, ak Kupujúci neprevezme Tovar ani po uplynutí 7 dní odo dňa, kedy mu prvýkrát vznikla povinnosť Tovar prevziať.
  1. V prípade, ak sa objednaný Tovar už nevyrába, alebo nie je dočasne v prevádzkových možnostiach Predávajúceho Tovar zabezpečiť a dodať Kupujúcemu v stanovených lehotách z dôvodu vypredania zásob, alebo nedostupnosti Tovaru, alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo za Kúpnu cenu, ktorá bola dojednaná, je Predávajúci povinný oznámiť túto skutočnosť Kupujúcemu bez odkladu, ale najneskôr v lehote 30 dní od uzavretia Kúpnej zmluvy Kupujúcemu. Okamihom oznámenia Predávajúceho Kupujúcemu o nedostupnosti Tovaru sa zrušuje Kúpna zmluva od počiatku.
  1. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť realizáciu objednávky, pokiaľ nesplnil Kupujúci požiadavky týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo v minulosti Kupujúci opakovane podával objednávky, ktoré neboli uskutočnené v dôsledku zavinenia Kupujúceho.
  1. V prípade, ak Predávajúci alebo Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, má Kupujúci nárok na vrátenie zaplatenej Kúpnej ceny, a to bezhotovostným prevodom na bankový účet Kupujúceho uvedený v Kúpnej zmluve, prípadne, ak tento účet nebol v Kúpnej zmluve uvedený a Kupujúci ho Predávajúcemu neoznámi v oznámení o odstúpení od Kúpnej zmluvy alebo bez zbytočného odkladu potom, kedy mu bolo Predávajúcim oznámené odstúpenie od Kúpnej zmluvy, poštovou poukážkou zaslanou na adresu Kupujúceho.
  1. V prípade, ak dôjde k zrušeniu Kúpnej zmluvy, má Kupujúci povinnosť vrátiť Predávajúcemu Tovar, ak ho už prevzal. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu Kúpnu cenu do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia od Kúpnej zmluvy, nie však skôr, ako mu Kupujúci vráti Tovar.

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, ktorý je Podnikateľom

  1. Kupujúci – Podnikateľ je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy z dôvodov stanovených v príslušných právnych predpisoch, v Kúpnej zmluve a v týchto VOP.
  1. Ak bude umožnené Kupujúcemu – Podnikateľovi odstúpenie od Kúpnej zmluvy a vrátenie Tovaru nebude v originálnom obale vrátane všetkých jeho častí a príslušenstva, tak Kupujúci – Podnikateľ berie na vedomie, že Predávajúci si vyhradzuje právo takéto vrátenie spoplatniť vrátane kompenzácie nákladov, ktoré je nevyhnutné vynaložiť pre znovuuvedenie Tovaru do predaja.

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, ktorý je Spotrebiteľom

  1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho do
  1. 14 dní odo dňa prevzatia tovaru Spotrebiteľom alebo od dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
  2. 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.
  1. Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
  1. tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  3. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
  1. Spotrebiteľ odoslaním objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že Predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa § 3 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
  1. Spotrebiteľ môže u Predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie Spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy a tento zaslať na adresu Predávajúceho. Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné stiahnuť https://shop.simaf.sk/formular (kliknutím sem sa Vám zobrazí formulár na odstúpenie od zmluvy).
  1. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať údaje v ňom požadované, a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum dodania, meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov.
  1. Ak Spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
  1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Predávajúcemu.
  1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak Predávajúci na základe zmluvy dodal alebo poskytol viacero produktov.
  1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar Predávajúcemu. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Zásielky na dobierku Predávajúci nepreberá.
  1. Pri odstúpení od Kúpnej zmluvy znáša Spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu.
  1. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru.
  2. Po odstúpení od Kúpnej zmluvy Predávajúci vráti Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré Spotrebiteľ preukázateľne uhradil v súvislosti s Kúpnou zmluvou, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti Spotrebiteľovi všetky platby podľa predchádzajúcej vety v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Kúpnej zmluvy, ak Spotrebiteľ neodstúpil od celej Kúpnej zmluvy. Predávajúci však nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim Predávajúceho. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Platby budú Spotrebiteľovi vrátené do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo Spotrebiteľa dohodnúť sa s Predávajúceho na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým Spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Namiesto vrátenia platby si môže Spotrebiteľ podľa dohody s Predávajúcim vybrať iný Tovar.
  3. Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby podľa týchto všeobecných obchodných podmienok pred tým, ako mu je Tovar od Spotrebiteľa doručený alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu. Platba za zakúpený Tovar bude Predávajúcim uhradená Spotrebiteľovi až po doručení vráteného Tovaru späť na uvedenú adresu Predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie Tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
  4. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie Tovaru na vlastné náklady v lehote podľa týchto VOP, ak na základe Kúpnej zmluvy bol Tovar dodaný Spotrebiteľovi domov v čase uzavretia Kúpnej zmluvy a s prihliadnutím na povahu Tovaru nie je možné tovar odoslať späť Predávajúcemu poštou.
  5. V prípade, že Spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy v zmysle týchto VOP a doručí Predávajúcemu Tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného Tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru, má Predávajúci voči Spotrebiteľovi nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy Tovaru a uvedenia Tovaru do pôvodného stavu, resp. Predávajúci má právo požadovať od Spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru.
  6. Pri odstúpení od Kúpnej zmluvy, Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Priame náklady spojené s vrátením Tovaru nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie Tovaru a od cien za ktoré Spotrebiteľom vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 2 EUR do 150 EUR. 
  7. V prípade, že Spotrebiteľ nesplní niektorú z povinností uvedených v týchto VOP alebo Zákonom o ochrane spotrebiteľa, odstúpenie od Kúpnej / spotrebiteľskej kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a Predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa týchto všeobecných obchodných podmienok Spotrebiteľovi, a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním Tovaru naspäť Spotrebiteľovi.
  8. Úhrada platby za Tovar pri odstúpení od zmluvy platená v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol a celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je úhrada podľa prvej vety súčtom cien za viac produktov, zaokrúhľuje sa až výsledná úhrada. Úhrada vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.
  9. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa ods. 10 tohto článku VOP, predmetom ktorej je
  1. poskytnutie služby, ak 1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a 2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy Spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
  2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy
  3. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  4. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  5. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  6. predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  7. predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť,
  8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u Spotrebiteľa, o ktorú Spotrebiteľ výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy Predávajúceho u Spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
  9. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  10. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
  11. tovar zakúpený na verejnej dražbe,
  12. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má Predávajúci poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
  13. dodanie digitálneho obsahu, ktorý Predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
  1. dodávanie digitálneho obsahu začalo
  2. Spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a Predávajúci poskytol Spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b)aleboods. 13 písm. b)zákona o ochrane Spotrebiteľa, ak je podľa zmluvy Spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
  1. Pri vystavení dobropisu môže byť od Spotrebiteľa vyžadovaný k nahliadnutiu platný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych práv Spotrebiteľa a preukázania sa. Predložením občianskeho preukazu k nahliadnutiu Spotrebiteľ súhlasí so spracovaním osobných údajov v zmysle zák. č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov uvedených na občianskom preukaze, a to po dobu nahliadnutia naň.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, alebo jej časť v prípade, že nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote, tovar sa už nedodáva alebo nevyrába, alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena zo strany dodávateľa (výrobcu) tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, bude Predávajúci ihneď kontaktovať Spotrebiteľa za účelom dohody o ďalšom postupe. Ak Spotrebiteľ zaplatil preddavok, bude mu tento bezodkladne prevedený späť na účet alebo adresu.
  3. V prípade, že Spotrebiteľ nevyužije možnosť odstúpenia od Kúpnej zmluvy v zmysle týchto VOP a dodaný tovar na dobierku si na príslušnej dodacej pošte alebo od kuriéra neprevezme, t.j. tento tovar sa vráti Predávajúcemu, Kúpna zmluva sa tým ruší od počiatku, pričom spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu vzniknutú náhradu škody a všetky s tým súvisiace náklady (napr. náklady za zaslanie tovaru a jeho vrátenie, poštovné, balné a pod.). 

Článok VIII.

Alternatívne riešenie sporov

  1. Účelom tohto článku VOP je informovať Spotrebiteľa o možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom v prípadoch ustanovených zákonom č. 391/2015 Z.z.. Predávajúci týmto informuje Spotrebiteľov o možnosti, v prípadoch a za podmienok určených v príslušných ustanoveniach zákona č. 391/2015 Z.z., obrátiť sa na subjekty alternatívneho riešenia sporov za účelom zmierlivého vyriešenia sporu medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy (Kúpnej zmluvy) uzavretej medzi nimi alebo vyplývajúceho z inej situácie, keď sa Spotrebiteľ domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva Spotrebiteľa.
  1. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim.
  1. Príslušným orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže Spotrebiteľ obrátiť alebo iný subjekt, ktorý sa nachádza v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk
  1. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-Spotrebitelskych-sporov.soi
  1. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov v prípade, ak sa obrátil na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu z dôvodu nespokojnosti so spôsobom vybavenia jeho reklamácie alebo z dôvodu, že sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, pričom Predávajúci na túto jeho žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Spotrebiteľ je oprávnený využiť v prípadoch sporov týkajúcich sa Kúpnych zmlúv uzavretých na diaľku a Kúpnych zmlúv uzavretých mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho na podanie návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu tiež európsku platformu riešenia sporov: online na webovej adrese:
https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/alternative-dispute-resolution-consumers_en

Článok IX.

Používanie Internetového obchodu

  1. Kupujúci má možnosť vykonať objednávku priamo cez Internetový obchod prostredníctvom na to určenej funkcionality Internetového obchodu, vrátane uvedenia aktuálnej emailovej adresy Kupujúceho. Príslušné údaje Kupujúci vyplní v súlade s pokynmi uvedenými na stránkach Internetového obchodu.
  1. Predávajúci je oprávnený zbaviť Kupujúceho práva využívať Internetový obchod alebo mu obmedziť prístup k časti alebo celku jeho dát uvedených v Internetovom obchode s okamžitým účinkom v nasledovných prípadoch:
  1. v prípade, ak Kupujúci porušil tieto VOP,
  2. ak Kupujúci poskytol v priebehu registrácie nepravdivé, nepresné alebo neaktuálne údaje,
  3. prostredníctvom Internetového obchodu porušil osobnostné práva tretích osôb,
  4. dopustil sa iného konania, ktoré je v rozpore s platnými právnymi predpismi alebo všeobecnými pravidlami používania siete internet, alebo ktoré poškodzuje záujmy Predávajúceho.
  1. Kupujúci, ktorý bol zbavený práva užívať Internetový obchod, nemôže vykonať opätovnú registráciu bez predchádzajúceho súhlasu Predávajúceho.
  1. Kupujúcemu je v rámci využívania Internetového obchodu zakázané:
  1. zverejňovať obsah, ktorý nie je v súlade s právnymi predpismi, napríklad propagujúci násilie, hanobiaci alebo porušujúci osobnostné práva a iné práva tretích osôb,
  2. využívať Internetový obchod spôsobom, ktorý narušuje jeho fungovanie,
  3. rozosielať alebo umiestňovať v rámci Internetového obchodu nevyžiadané obchodné informácie (spamy),
  4. využívať Internetový obchod spôsobom zaťažujúcim ostatných Kupujúcich alebo prevádzku Internetového obchodu.
  1. Kupujúci je povinný najmä:
  1. využívať obsah umiestnený na Internetovom obchode, ako aj dodaný Tovar iba pre vlastnú potrebu a nie je oprávnený s ním ďalej obchodovať,
  2. využívať Internetový obchod spôsobom, ktorý je v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky, ustanoveniami týchto VOP a taktiež v súlade so všeobecnými pravidlami používania siete internet.

Článok X.

Spracovanie osobných údajov

  1. Ochrana a spracovanie osobných údajov je predmetom samostatného dokumentu, zverejneného na webovom sídle Internetového obchodu s názvom: Ochrana osobných údajov e-shopu shop.simaf.sk

Článok XI.

Oznamovanie nedostatkov prevádzky Internetového obchodu

  1. Predávajúci priebežne prijíma opatrenia pre zabezpečenie riadnej prevádzky Internetového obchodu, v takom rozsahu, aký vyplýva z jeho aktuálnych technických možností a zaväzuje sa odstrániť v najkratšom možnom čase všetky nedostatky Internetového obchodu nahlásené Kupujúcim.
  1. Nedostatky spojené s fungovaním Internetového obchodu môže Kupujúci nahlásiť zaslaním emailu na emailovú adresu Predávajúceho uvedenú v Článku II. týchto VOP.
  1. Pri nahlásení nedostatku v prevádzke Internetového obchodu je Kupujúci povinný dostatočne určito vymedziť konkrétny nedostatok a termín (deň, hodina) jeho výskytu.

Článok XII.

Záverečné ustanovenia

  1. Kúpna zmluva môže byť uzatvorená prostredníctvom elektronických prostriedkov.
  1. Kupujúci bude pred potvrdením objednávky cez Internetový obchod vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito VOP oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
  1. Kupujúci potvrdením objednávky potvrdzuje, že sa s týmito VOP a Reklamačným poriadkom oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
  1. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v Ponuke Predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov Predávajúceho alebo iných osôb, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
  1. Komunikácia medzi Zmluvnými stranami sa bude uskutočňovať prostredníctvom emailu či prostredníctvom Internetového obchodu tam, kde to Internetový obchod pripúšťa, prípadne formou doporučeného listu s doručenkou, pokiaľ nie je v týchto VOP či v Kúpnej zmluve výslovne uvedené inak.
  1. Tieto VOP sú platné odo dňa 01.07.2024.
  1. Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto VOP.